Endelig er dagen jeg har telt ned til nesten her! I morgen, den 4. april, drar jeg til Sør-Afrika og UmPhafa naturreservat!!! Jeg kan knapt tro det. Måneder med forberedelser har ledet fram mot disse to ukene, og jeg gleder meg så utrolig mye.

Jeg har tatt alle vaksiner jeg trenger…IMG_6673

Skaffet alt utstyr jeg trenger…IMG_6873

Jeg har deltatt på informasjonsmøte og møtt de jeg skal reise sammen med…IMG_6955

Og jeg har endelig pakket kofferten min!IMG_7056

Vi drar fra universitetet i morgen ettermiddag, og kommer til å reise i omtrent 24 timer før vi er helt framme på UmPhafa på ettermiddagen den 5. april. Det blir en lang tur, men jeg er forbered med litt (les: mye) Netflix lastet ned på iPaden min, noen lydbøker, podcaster og musikk på telefonen, samt lesestoff og noe å skrive på og med. Jeg gruer meg ganske mye til flyturen, ettersom det er min første lange flyvning (og jeg er generelt redd for å fly), men jeg er sammen med venner og er sikker på at det kommer til å gå bra. Jeg gleder meg veldig til å endelig være på et fly med små tv-skjermer i setene! Andre førstegangs-opplevelser inkluderer første flymåltid, første toalettbesøk på fly, og første reise utenfor Europa. Jeg gleder meg masse til å dele hvordan turen gikk så snart vi er på plass i UmPhafa.

Til da,

Siril xx

