Når jeg skal til Sør-Afrika i april skal jeg jobbe frivillig på UmPhafa naturreservat.

Innenfor reservatet holder mange forskjellige planter og dyr til, og det er stengt for turister. Reservatet har tilknyttning til Colchester Zoo, og fokuserer på naturvern, utdannelse og forskning.

På naturreservatet kommer jeg til å holde på med forskjellige oppgaver, slik som:

  • Studier av dyreadferd
  • Studier av mating og telling av vilt
  • Identifikasjon av arter
  • Undersøkelse av kamerafeller
  • Sporing og overvåkning av pattedyr
  • Undersøkelser og turer i bushen
  • Vedlikeholdsarbeid (gjerder og erosjon)

Jeg gleder meg allerede masse til turen! Ikke bare kommer til å få reise utenfor Europa (for første gang!!) og oppleve en annen kultur – jeg kommer også til å få bidra til naturvern.

I går handlet jeg inn litt forskjellig utstyr jeg trenger til turen og tok noen vaksiner. Et innlegg med bilder av utstyret jeg har kjøpt så langt kommer etterhvert.
Du kan lese mer om UmPhafa her.

Siril

